Zakończył się remont torowiska na odcinku Smardzów Wrocławski - Żurawina
Po zakończeniu modernizacji fragmentu trasy pomiędzy Smardzowem Wrocławskim i Żórawiną intensywne prace związane z remontem linii kolejowej Wrocław – Międzylesie prowadzone są między Strzelinem i Kamieńcem Ząbkowickim – przekazała PAP Marta Pabiańska z biura prasowego PKP PLK.
Na wyremontowanym już fragmencie trasy (Smardzów Wrocławski – Żurawina) pociągi mogą jeździć z prędkością do 120 km/h. W grudniu, po zakończeniu remontów na całej długości trasy, pokonanie trasy z Wrocławia do Międzylesia (blisko granicy z Czechami) zajmie miej niż 100 minut – podała kolejowe spółka.
Pabiańska podkreśliła, że poza pracami torowymi, na trasie do Międzylesia poprawiamy jest też stan obiektów inżynieryjnych. „Wykonano już prace na moście w Żórawinie. Robotnicy pracują teraz na moście w Kamieńcu Ząbkowickim i przy dwóch wiaduktach w Służejowie. Remonty obejmą również wiadukty między stacjami Bardo – Kłodzko Główne oraz Kłodzko Nowe – Bystrzyca. Jeszcze we wrześniu rozpoczną się prace w ponad trzystumetrowym tunelu w Długopolu Zdroju” – wyliczała Pabiańska.
PKP PLK podały również, że rozpoczęły się prace nad przystankiem odstępowym – posterunkiem ruchu, który podzieli szlak Bardo Przyłęk–Kłodzko Miasto na mniejsze fragmenty (tzw. odstępy). Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększy się przepustowość linii, a między tym stacja będzie kursować więcej pociągów. Ta inwestycja ma zostać zrealizowana do 2025 r. Zostanie sfinansowana z KPO; jej koszt to 10 mln zł.
Koszt inwestycji prowadzonych na linii kolejowej Wrocław – Międzylesie to ponad 150 mln zł.(PAP)
pdo/ drag/