Uwaga na fałszywą informację dot. wymiany podzielników kosztów ogrzewania na osiedlu Kopernik
Funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Legnicy zostali poinformowani o oszustach, którzy gracują na osiedlu Kopernik i zostawiają w skrzynkach pocztowych informację dotyczącą wymiany podzielników kosztów ogrzewania. Obecnie Spółdzielnia Mieszkaniowa nie dokonuje żadnej wymiany podzielników. Z informacji uzyskanej przez spółdzielnię ostatnia wymiana podzielników kosztów ogrzewania miała miejsce w 2020 roku, a dokonuje się takiej wymiany raz na 10 lat.
To prawdopodobnie kolejny rodzaj „legendy”, na którą oszuści próbują dokonywać oszustw na szkodę starszych osób. Policjanci apelują o ostrożność w kontaktach z osobami obcymi, potwierdzanie ich tożsamości na podstawie dokumentów i telefoniczne z miejscową Spółdzielnią Mieszkaniową.
Jak postępować, aby nie stać się ofiarą nieuczciwych akwizytorów:
- sprawdźmy nazwę firmy i tożsamość przedstawiciela, który pojawił się w naszym domu. Informacje zweryfikujmy w firmie, którą dana osoba ma reprezentować,
- bez dokładniej weryfikacji odwiedzających nas osób nigdy nie podawajmy żadnych danych.
W przypadku, gdy przedstawiana jest nam oferta podpisania nowej umowy należy zachować ostrożność:
- dowiedzmy się jakie dokładnie warunki oferuje sprzedawca i przeanalizujmy szczegółowo wszystkie punkty budzące nasze wątpliwości,
- nigdy nie podpisujmy umowy bez dokładnego przeczytania jej treści, umówmy się na podpis w terminie późniejszym – to umożliwi nam spokojne, skrupulatne zapoznanie się z dokumentem,
- podpisując umowę – jeden egzemplarz powinien trafić do nas, powinniśmy też posiadać „wzór odstąpienia od umowy”.
Nie zapominajmy o starszych osobach. W tego typu sytuacjach pomoc najbliższej rodziny: dzieci lub wnuków jest nieoceniona. Jeśli mimo tego dokument jest niezrozumiały i wydaje się podejrzany, nie należy go podpisywać. Lepiej poprosić o czas do namysłu i skonsultować ofertę z prawnikiem, albo Rzecznikiem Konsumentów w Legnicy.
Pamiętajmy!
Od każdej umowy podpisanej poza siedzibą firmy można odstąpić w ciągu 10 dni, a jeśli sprzedawca usługi o tym nie poinformował - w ciągu trzech miesięcy. Wystarczy pod wskazany adres wysłać tzw. oświadczenie woli. To informacja, że klient odstępuje od umowy zawartej w danym dniu. Nie trzeba nawet podawać przyczyny rezygnacji z umowy.
kom. Jagoda Ekiert